ولخرج‌ترین گردشگران بین‌المللی را بشناسید

ویژه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶

چشم بادامی‌های شرق آسیا برای پنجمین سال پیاپی در صدر فهرست ولخرج‌ترین گردشگران بین‌المللی قرار گرفتند.


سایت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نقل کرد، گزارش سال 2016 میزان هزینه‌کرد گردشگران بین‌المللی حاکی از آن است که هزینه گردشگران چینی با رشد 12 درصدی طی سال 2016 همراه بوده و چینی‌ها برای پنجمین سال پیاپی در صدر پرخرج‌ترین گردشگران دنیا قرار گرفتند.


علی‌رغم چالش‌های پیش رو، تعداد گردشگران بین‌المللی در سال 2016 به رقم 1.2 میلیارد نفر رسید و به تناسب آن مجموع هزینه گردشگران نیز افزایش یافته است. مردم همچنان تمایل زیادی به سفر دارند و این امر برای بسیاری از کشورهای جهان منفعت داشته است و شرایط رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه را فراهم کرده است.


سال 2016 نیز سال بسیار خوبی برای گردشگری خارجی چینی بود و هزینه گردشگران چینی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند با رشد 11 میلیارد دلاری به رقم 261 میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد 12 درصدی است.


همچنین شمار گردشگران چینی که به مقاصد بین‌المللی سفر می‌کنند نیز با 6 درصد رشد به  135 میلیون نفر در سال 2016 رسید تا این کشور از سال 2012 تاکنون جایگاه خود را به عنوان منبع اصلی تامین گردشگر در جهان حفظ کند و میزان هزینه‌کرد گردشگران چینی نیز از سال 2004 به این سو هر ساله با رشد دو رقمی همراه بوده است.


رشد گردشگری خارجی در چین موجب بهره‌مندی و منفعت بسیاری از مقاصد گردشگری در آسیا و اقیانوسیه شده که از آن جمله می‌توان به ژاپن، کره جنوبی، تایلند و همچنین مقاصد دیرینه‌ای چون آمریکا و اروپا شده است.


پس از چینی‌ها، گردشگران آمریکایی که دومین تامین‌کننده گردشگری در جهان هستند در سال 2016 رقم 122 میلیارد دلار در مقاصد بین‌المللی هزینه کرده‌اند و گردشگری خارجی این کشور نیز 8 درصد در مقایسه با سال 2015 رشد داشته است.


گردشگران آلمانی با هزینه‌کرد 81 میلیارد دلار، بریتانیا با 67 میلیارد دلار، فرانسه با 41 میلیارد دلار و گردشگران کانادایی با 29 میلیارد دلار در مکان‌های بعدی پر‌هزینه‌ترین گردشگران بین‌المللی گردشگران بین‌المللی در سال 2016 قرار دارند.



مرجع: ایسنا


NextHoliday.ir مرجع تور | تور ترکیه | تور آنتالیا | تور دبی



  • استفاده از مطالب این نوشتار فقط با ذکر منبع بلامانع است.

نظرات

0 دیدگاه نوشته شده است، می توانید دیدگاه خود را بنویسید

افزودن نظر